ساخت خانه با آجر پازلی

چگونگی اجرای آن

ساخت خانه با آجر پازلی

ساخت خانه با آجر پازلی باعث صرفه جویی در هزینه ها و زمان می شود. آجر پازلی دو طرف نما و نسوز و ضدزلزله و عایق حرارت در انواع رنگ ها باعث جذابیت بیشتر سازه شما میشود. در این مقاله چگونگی اجرای کار با اجر را مورد بررسی قرار دادیم.

آجرهای پازلی (آجر لگویی) نوعی از آجر هستند که از مواد طبیعی اولیه آجر پازلی مانند خاک، شن، سیمان و آب ساخته می‌شوند. این آجرها برای ساخت خانه‌ها، دیوارها و سازه‌های دیگر استفاده می‌شوند. همچنین در مقایسه با آجرهای سنتی، دارای قیمت پایین تری هستند. علاوه بر آن هم به محیط زیست آسیب کمتری می رسانند و هم سازگاری بیشتری با آب و هوای مختلف دارند. در ادامه به بررسی مزایا ساخت خانه با آجر پازلی می‌پردازیم و نکات ضروری برای شروع کار با این آجرها را بررسی می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی : برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

ساخت خانه با آجر پازلی

اجرای کار با آجر پازلی چگونه است؟

ساخت خانه با آجر پازلی باعث صرفه جویی در هزینه ها و زمان می شود. نحوه چیدمان انواع آجر پازلی بسیار آسان است و نیاز به کارگر ماهر ندارد. همچنین روش نصب و ساخت و ساز با آجر پازلی یا استفاده از آن به عنوان ستون ساختمان کاملا آسان و دارای سود است. فوندانسیون گذاری و شناژ های افقی طبق اصول اولیه ساختمان سازی باید اجرا گردد. اما به جای شناژ های عمودی در چهار گوشه سازه، سه عدد میلگرد (پایه هر دیوار و گوشه مابین دیوارها) و در فاصله هر یک متر یک میلگرد قرار میگیرد.

در زمان دیوار چینی میلگرد ها از آجر رد شده و برای استحکام بیشتر از چسب مخصوص بین آجر ها استفاده میشود (این چسب آجر پازلی ترکیبی از آهک پودر سنگ و آب است) پس از بالا آمدن دیوار به ارتفاع یک متر از آجر پازلی تیغه ای استفاده میشود و به صورت افقی دو میلگرد درون آجر قرار میگیرد و با استفاده از منگنه به میلگرد های عمودی قفل می شود. سوراخ هایی که میلگرد از آنها رد نشده است را با لیوان های کاغذی پوشانده، درون سوراخ هایی که میلگرد رده شده و در کف آجر تیغه ای ملات سیمان ریخته می شود. سپس عمل آجر چینی به صورت قبل ادامه داده می شود تا ارتفاع دیوار به اندازه مد نظر برسد.

مقاله پیشنهادی :چگونه آجر پازلی را با چسب به یکدیگر بچسبانیم؟

در زیر یک ویدیو از نحوه ساخت یک خانه با آجر پازلی می‌توانید مشاهده کنید:

مقاله پیشنهادی : 0 تا 100 ساخت آلاچیق با آجر پازلی را بخوانید

ساخت خانه با آجر پازلی – راهکار کشورهای در حال توسعه

در کشورهای در حال توسعه از آجر پازلی برای ساختمان بنای خانه، ساختمان مسکونی و تجاری استفاده می‌شود. این نوع از آجرها به دلیل قیمت پایین و سازگاری با تغییرات آب و هوایی به عنوان یک جایگزین سبز برای مواد ساختمانی مصنوعی مانند بلوک‌ ساختمانی بتنی و غیره، محبوبیت بسیاری در کشورهای مختلف پیدا کرده است.

ترکیب مواد اولیه به عنوان مثال آجرهای ساختمانی به نحوی است که قابلیت تولید منازل اقتصادی با ارزش بالا را بدون کاهش کیفیت را به شما می‌دهد.

ساخت خانه با آجر پازلی در دیگر کشورها

آجر لگویی مهمترین حلقه ساختمان پایدار

آجر پازلی یا CSEB یکی از مهم‌ترین حلقه‌های تولید ساختمان‌های پایدار در کشورهای در حال توسعه است. با این که تمام کشورها، از منابع طبیعی خود برای ساخت و ساز استفاده می کنند، اما نکاتی همچون طولانی بودن زمان‌ ساخت و هزینه بالای ساختمان‌ها نیز دارای اهمیت است. تولیدات بسیاری از مواد ساختمانی مانند بلوک های بتنی باعث آلودگی هوا، آب، خاک و اقتصاد کشور ها می‌شوند. بنابراین، آجر پازلی راهکاری برای ساخت و ساز در کشورهای در حال توسعه به شمار می‌رود.

آجر لگویی در پایدار سازی ساختمان ها

ساخت خانه با آجر بزرگ پازلی در مناطق زلزله خیز

ساخت خانه با آجر پازلی یا آجر سبز، یکی از روش‌های محبوب ساختمانی در جهان است. این روش، به دلیل قابلیت بازیافت و استفاده مجدد این آجرها و همچنین کاهش هزینه‌ها و خطرات مرتبط با ساخت و ساز، در بسیاری از کشورها برای ساخت خانه های ضد زلزله مورد توجه قرار گرفته است.

میلیون ها خانواده در روستاها در مسکن ها و سرپناه های نامناسب زندگی می کنند و فقر گسترده است. لازم به ذکر است که مسکن ناایمن باعث آسیب پذیری در برابر بلایی همچون سیل و زلزله میشود.

همانطور که می دانید کشور ایران در یک منطقه زلزله خیز قرار دارد و طی سال های گذشته آمارها نشان میدهند که تعداد قربانیان بیش از 2 میلیون تن بوده است و تعداد زیادی از روستا ها در مناطق غرب و شمال غربی کشور تخرب شده اند. آجر های پازلی با قابلیت ضد زلزله بودن میتواند در کشور عزیز مان بسیار کارآمد باشد.

مقاله پیشنهادی : در مورد بازسازی دیوار آجری بخوانید.

ساخت خانه با آجر پازلی در مناطق زلزله خیز

توسعه اقتصاد محلی با جایگزین سبز

ما از کارآفرینان محلی برای راه‌اندازی شرکت‌های تولید کننده آجر های پازلی (آجرهای سازگار با محیط زیست) و ساخت خانه‌های مقاوم در برابر بلایا حمایت می‌کنیم. با خرید این دستگاه کارآفرین روی ماشین، راه‌اندازی خط تولید و مواد سرمایه‌گذاری می‌کند و ما با آموزش، تضمین کیفیت و پشتیبانی طولانی‌ مدت آن ها را همراهی می کنیم. هر تولیدی آجر پازلی به عنوان یک موتور اقتصادی پایدار در روستا عمل می کند که باعث ایجاد شغل، در دراز مدت می شود.

این فناوری به ویژه در جوامع فقیر و روستایی مؤثر است. خانواده ها می توانند به صورت گروهی گرد هم آیند، و ساخت خانه با آجر پازلی با هزینه کم را شروع کنند.

توسعه اقتصاد محلی با جایگزین سبز

تیم آجر پازلی دات کام، با طراحی و ساخت دستگاه آجر پازلی ، کامل ترین خط تولید آجر را با 30 مدل متنوع در داخل و خارج کشور ارائه میکند. می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما درتماس باشید.

ساخت ویلا با آجر پازلی

طراحی دیوارهای باربر باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود اما همچنان به شما امکان می دهد خانه های یک یا دو طبقه بسازید. ساخت خانه با آجر پازلی 20 تا 40 درصد هزینه را به نسبت ساخت و ساز با آجرهای پخته کاهش می دهد.

علاوه بر استفاده از آجر بزرگ پازلی در ساخت خانه، برای ساختمان‌های عمومی و اجتماعی مانند ساختمان‌های بهداشت، مراکز اجتماعی، مراکز جمع‌آوری کشاورزی و پرورشگاه‌ها، دیوار کشی باغ ها و ساخت ویلا می توان از آجر پازلی استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی : برای اطلاع از اینکه آجر پازلی به چه قالب ها و اندازه‌هایی در بازار عرضه می‌شود این پست را بخوانید.

ساخت ویلا با آجر پازلی

مزایای ساختمان ساخته شده با آجر نما پازلی چیست؟

  • حفظ محیط زیست

    ساخت خانه با آجر پازلی به معنای کاهش قطع کردن درختان، کاهش انتشار گاز کربن دی اکسید و محافظت از محیط زیست است. (برای اطلاع از این مورد می توانید مقاله ترجمه شده “بررسی انتشار دی اکسید کربن در صنعت آجرکاری” را مطالعه نمایید.)

  • احتیاج به کمترین تجهیزات و ابزارها

    برای ساخت خانه با آجر پازلی، به تجهیزات و ابزارهای کمی احتیاج دارید و می‌توانید با قراردادن دستگاه آجر پازلی در محل، به آسانی آجر تولید کنید و بدون نیاز به ملات خانه بسازید.

  • پایداری

    آجرهای پازلی ، به دلیل طراحی و مواد استفاده شده در آن‌ها، برای ساختمان با نمای آجر پازلی و دکوراسیون داخلی منزل ، بسیار پایدار و قابل اعتماد هستند. این آجرها مقاومت فشاری و ضربه‌ای بالایی دارند.

  • عایق دما

    آجر های پازلی خواص عایق حرارتی بسیار خوبی دارند. با پوشاندن دیوارها با آجرنما پازلی، موجب کاهش هزینه های انرژی خانه شده که در فصل سرد سال بسیار کاربردی است.

  • تحمل بالا در برابر رطوبت

    آجرهای پازلی تحمل بالایی در برابر رطوبت دارند و نسبت به سایر مصالح زیادی که در ساخت و ساز استفاده می شوند، درصد خراب شدن در اثر نفوذ آب را کاهش می دهد.

  • سبک و مقاوم

    آجرهای پازلی در متراژ بالا نسبت به دیگر دیوارکشی ها سبک هستند و به عنوان نوعی از آجرهای پیش ساخته، ماندگاری بالاتری دارند.

  • مقاوم در برابر حریق

    آجرهای پازلی مقاوم در برابر آتش هستند و باعث کاهش خطر حریق در خانه می شوند.

مقاله پیشنهادی : درباره چسب آجر پازلی در مقاله مربوط به آن بخوانید.

انتخاب شما برای مصالح ساختمانی مقاوم و مقرون بصرفه چیست؟

مقالات اخیر

آجر پازلی و طبیعت
جایگزین دیوار آجری
آجر عایق صدا
پخت آجر
12
2 پاسخ
  1. علیرضا
    علیرضا گفته:

    ممنون از محتوای خوبتون
    سوالم اینه که تا چند طبقه میشه با آجر پازلی ساخت؟

    پاسخ
    • پریا بازیار
      پریا بازیار گفته:

      با سلام و تشکر از توجه شما
      شما با آجر پازلی می‌توانید، یک سازه‌ی دو طبقه‌ای ایجاد کنید

      پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *