چسب آجر پازلی چیست؟

بررسی انواع چسب های ساختمانی

چسب اجر پازلی

چسب آجر پازلی و بطور کلی چسب مخصوص آجر ساختمانی، یک چسب همه منظوره است؛ که در سالهای اخیر با توجه به مزایای بسیاری که داشته، به جایگزینی مناسب برای ملاتهای سنتی تبدیل شده است. در این مقاله به معرفی و بررسی انواع چسب نظیر اپوکسی، حرارتی و نسوز، سیمان، پلی اورتان، پودری و خمیری می پردازیم.

امروزه از چسب های ساختمانی برای ساخت و ساز و نوسازی استفاده می شود. همانطور که از نام آن ها پیداست، چسب ساختمانی یک چسب همه منظوره است که عمدتاً در ساخت و ساز و نوسازی برای چسباندن مصالح ساختمانی (غلاف، الوار ابعادی، دیوار خشک، کاشی، قالب گیری و مانند آن) استفاده می شود. چسب های ساختمانی دارای مزیت های زیادی هستند که آنها را نسبت به ملات های سنتی برای این ساخت و ساز مناسب تر می کند.

بررسی انواع چسب آجر

چسب ساختمانی چیست؟

ساخت خانه با چسب مخصوص آجر پازلی

چسب های ساختمانی فوق‌العاده قوی هستند و نحوه کار با آنها بسیار آسان است. این نوع چسب بسیار چسبنده هستند، بنابراین به سرعت چسبیده و خشک می‌شوند. معمولاً در عرض 15 دقیقه به مقاومت اولیه و پس از گذشت 24 ساعت به مقاومت نهایی خود می رسند. چسب های ساختمانی نظیر چسب آجر پازلی باعث تمیزی و پیشرفت سریعتر پروژه می گردند.

قبلاً چسباندن و آب بندی مصالح ساختمانی سنتی با سیمان، گچ و چسب های طبیعی کاشی و سرامیک، نصب دیوارها و تزئینات انجام می شد. در حال حاضر از چسب های ساختمانی استفاده می شود که استفاده از این چسب ها سریعتر، تمیزتر و آسان تر است.

چرا چسب ساختمان را جایگزین ملات سیمان کنیم؟

ویژگی‌های آجر پازلی

چسب ساختمان محصولی است که فرآیند ساخت و ساز را بسیار ساده می کند. بیشتر چسب های ساختمانی به صورت پودر یا خمیر هستند که به راحتی با استفاده از تفنگ درزبندی استفاده می شوند. این امر زمان مورد نیاز برای مخلوط کردن و ماله کشی را کاهش می دهد. همچنین سریعتر از ملات سیمان خشک می شود و ضد آب نیز می باشد.

ملات، خمیر متراکمی که از اختلاط سیمان با آب و ماسه ایجاد می شود، یک مصالح ساختمانی سنتی است. وقتی صحبت از چسباندن و ساختن با مصالحی مانند سنگ و آجر می شود، اولین چیزی که در ذهن شما می آید استفاده از ملات سیمان است. استفاده از ملات هزینه و زمان ساخت و ساز را افزایش می دهد و همچنین نیاز به نیروی کار ماهر دارد.

در واقع در مقایسه با چسب های ساختمانی، چسب آجر پازلی کم هزینه تر و فرآیند ساخت و ساز را سریع تر کرده و نیاز به نیروی کار ماهر نیز ندارد و بهترین جایگزین برای ملات سیمان است.

انواع چسب ساختمانی

هنگام انتخاب چسب ساختمانی، باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید تا بتوانید چسب مناسب را برای کار خود انتخاب کنید. در بخش بعدی انواع چسب ساختمانی نظیر چسب آجر پازلی ، چسب پلی اورتان، چسب آپوکسی، چسب اکریلیک، چسب آجر حرارتی و نسوز و چسب سیمان را معرفی میکنیم.

انواع چسب ساختمانی
  • چسب آجر پازلی

    چسب مخصوص آجر پازلی در حقیقت برای نصب آجر نما پازلی است. این نوع آجر نسبت به سایر آجر ها به علت دوطرف نما بودن و مقاومت فشاری بالا، محبوبیت بسیاری دارد. دیوار کشی آن با چسب آجر پازلی بدون نیاز به ملات بسیار آسان و سریع انجام می شود. چسب آجر پازلی در دو نوع در بازار موجود است چسب خمیری و چسب پودری.

    انواع چسب آجر پازلی

     چسب آجر پازلی پودری

    چسب آجر پازلی پودری همانگونه که از اسمش مشخص است، به صورت پودر می باشد. طرز تهیه چسب آجر پازلی پودر بدین صورت است که پودر خشک با مقداری آب کنترل شده مخلوط، سپس استفاده می شود. برای چسباندن مواد تزئینی مانند پوشش های کف، دیوار و سایر موادی که به استحکام بسیار بالایی نیاز ندارند (پانل ها، الیاف و تخته خرده چوب، تزئینات، برخی از درهای داخلی) از این چسب استفاده می شود. چسب پودری در بسته بندی های پاکتی در بازار موجود است.

    چسب آجر پازلی خمیری

    چسب آجر پازلی خمیری کاربرد زیادی در ساخت و ساز دارد و کار کردن با آن نیز بسیار ساده می باشد. برای قطعات سازه ای مانند چسباندن بتن به بتن، کاشی و سرامیک به بتن، سنگ تراشی، پانل های ساختمانی، درهای بیرونی، آب بندی قطعات فلزی به بتن، مهندسی عمران، اتصال کامپوزیت (پانل های FRP) اتصال فلزی و شیشه سازه استفاده می‌شوند. چسب آجر پازلی خمیری از چسبندگی و مقاومت بالایی برخوردار است. مواد تشکیل دهنده چسب آجر پازلی خمیری، رزین‌های آکریلیکی، پودرهای معدنی و همچنین مواد غلظت دهنده می باشد. چسب خمیری به صورت گالنی در بازار موجود است.

    قیمت چسب آجر پازلی

    چسب آجر پازلی و دیگر چسب های ساختمانی ، کاربرد زیادی در صنعت ساختمان دارند و کیفیت چسبندگی، ماندگاری و ساخت آن برای سازندگان سازه بسیار مهم است. قیمت چسب آجر پازلی و سایر چسب ها؛ با کاربرد قابل توجهی که در صنعت ساختمان سازی دارند، از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. تولیدکنندگان بسیاری وجود دارند که این چسب ها را تولید می کنند و بر اساس مواد اولیه و مکان گاهاً قیمت متغیری دارند. شما میتوانید چسب ساختمانی را از مغازه ها یا کارخانه ها تهیه کنید.

    نحوه دیوار چینی آجر پازلی با چسب ساختمانی

    هنگام ساخت خانه با آجر پازلی نحوه کار با چسب ساختمان بسیار ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک کاردک کاربردی، دستکش، یک تفنگ درزبندی و چسب ساختمان است.
    سطح آجر باید کاملا تمیز باشد مطمئن شوید که سطح آجر پازلی خشک و عاری از گرد و غبار باشد.
    چسب آجر پازلی را در تفنگ درزبندی قرار دهید و نوک اپلیکاتور را با زاویه 45 درجه قرار دهید.
    چسب را در یک جریان زیگزاگ مداوم به روی آجر بریزید.
    آجرهای پازلی را به روی هم ثابت کنید و در صورت لزوم از تکیه گاه اضافی استفاده کنید.

  • چسب پلی اورتان

    چسب پلی اورتان همه کاره است. می توان از آن برای چسباندن انواع مواد و سطوح استفاده کرد. این نوع چسب در برابر رطوبت مقاوم است و به دلیل زمان چسبندگی سریع شناخته می شود. از آنجایی که به سرعت خشک می‌شود، باید مراقب باشید که روی پوست یا مواد دیگر ریخته نشود. پس از خشک شدن چسب، برداشتن آن غیرممکن می باشد.

  • چسب آجر اپوکسی

    شما می‌توانید چسب ‌های اپوکسی را به صورت مایع یا خمیری خریداری کنید، و تمیز کردن اپوکسی‌ها بسیار راحت‌تر از پلی‌اورتان است، چسب اپوکسی به دلیل توانایی خود در پر کردن شکاف های چوبی، شناخته شده است.

  • چسب آجر اکریلیک

    چسب های اکریلیک به دلیل انعطاف پذیری بالا و قیمت به صرفه در بازار طرفداران زیادی دارند. این نوع چسب به اندازه کافی قوی است که جایگزین طیف وسیعی از تکنیک های اتصال دیگر شود و آن را به گزینه ای مناسب برای اکثر اتصال ها تبدیل می کند.

  • چسب آجر حرارتی و نسوز

    چسب حرارتی از ترموپلاستیک ساخته شده است، چسب های حرارتی در فرمولاسیون و روش گیرش منحصر به فرد هستند. آنها نسبت به بسیاری از چسب های دیگر VOC کمتری دارند و در برابر آب مقاوم هستند.

  • چسب سیمان

    سیمان دارای پایه لاستیکی است که یک اتصال قوی و دائمی را ایجاد می کند. می توانید از این چسب برای چسباندن مواد و سطوح مختلف از جمله محیط های غیر متخلخل استفاده کنید. این به این دلیل است که سیمان هنگام تماس به هر دو قطعه مورد نظر اعمال می شود با خود پیوند می یابد؛ اتصال به سرعت اتفاق می افتد اما سریع خشک نمی شود (15 تا 20 دقیقه). این بدان معنی است که هنگام اتصال مواد باید مراقب باشید، همچنین به این معنی است که نیازی به نگرانی در مورد چسبندگی ندارید. می توانید انواع سیمان تماسی بر پایه آب یا حلال را خریداری کنید. اولی نسبت به دومی سازگارتر با محیط زیست است. این یک نوع چسب قوی و قابل اعتماد است.

شما برای ساخت و ساز ساختمان خود از چه نوع چسبی استفاده میکنید؟!

مقالات اخیر

آجر پازلی و طبیعت
جایگزین دیوار آجری
آجر عایق صدا
پخت آجر
12
0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *