انتخاب دستگاه آجر پازلی

راهنمای جامع خرید هوشمندانه

انتخاب دستگاه آجر پازلی

انتخاب دستگاه آجر پازلی به صورت هوشمندانه در گرو آگاهی از نکات و اطلاعاتی است، که در این مقاله می‌خواهیم به طور جامع و کامل آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. با ما همراه باشید!

انتخاب دستگاه آجر پازلی چیزی نیست که بتوانید توقع خرید غیرحرفه‌ای آن‌را داشته باشید! به هرحال قیمت آن کم نیست و افراد مختلفی در خصوص تولید آن مدعی هستند. در این مقاله مواردی که به هنگام انتخاب دستگاه آجر پازلی می‌تواند به شما کمک کند مطرح می‌کنیم.

شاید برایتان جالب باشد که تاریخچه آجر و بلوک پازلی یا لگویی به سال 1952 میلادی برمیگردد.

راهنمای جامع خرید دستگاه آجر پازلی

مروری بر تاریخچه آجر پازلی

اما قبل از آن لازم است بدانید که تاریخچه فشرده سازی خاک و ترکیب آن با مواد مقاوم‌کننده مانند سیمان به اواخر قرن 18 میلادی و ابتکار عمل شخصی بنام فرانسوا کوین تراکس می‌رسد!

با آغاز قرن بیستم و پیدایش ابزارهای تولیدی نوین، قرار شد که تکنیک فشرده‌سازی خاک به‌صورت عملیاتی و با اتخاذ روش‌های نه‌چندان پیچیده در دستور کار مهندسان قرار بگیرد. در این میان شخصی به نام مهندس رائول رامیرز در موسسه CINVA بوگوتا کشور کلمبیا، شکلی از یک دستگاه ساده تولید و آجری منحصر بفرد ارائه کرد که امروز آن‌را با نام آجر پازلی می‌شناسیم.

(ClNVA-RAM press, designed by engineer Raul Ramirez at the CINVA centre in Bogota, Columbia)

فارغ از سادگی آن که هیچ‌گونه محرک موتوری نداشت و فقط با نیروی وزن انسان خاک را فشرده می‌کرد، خصوصیات فیزیکی آجر تولید شده توجه جهانیان را به خود اختصاص داد.

فرآیند تامین مواد اولیه

فرآیند تامین مواد اولیه قبل از ورود آن به دستگاه آجر پازلی، شامل مراحل زیر میباشد:

ظرفیت تولید دستگاه آجر

ورود خاک ، سیمان ، پودر رنگ ، رزین و …

بهترین خاک از نظر متخصصان ما، پسماند معادن ماسه شویی است. چون معمولا دارای ترکیب مناسبی از انواع ریز سنگ‌ها و خاک شسته‌شده معدنی هستند که هیچ ارزش ریالی ندارند و شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ای آن‌را به فراوانی دریافت کنید.
در انتخاب سیمان، صرف نظر از نوع سیاه یا سفید، کیفیت تولید آن نقش تعیین کننده ای در کنترل هزینه دارد.

سرند و غربال گری خاک

توجه داشته باشید که نمی‌توانید ریگ و سنگ‌هایی با اندازه بیشتر 2 میلیمتر را وارد دستگاه کنید. بنابراین مواد اولیه‌ای که در دستگاه وارد می‌کنید باید کوچک‌تر از این اندازه باشد.

فرآیند تامین مواد تولید آجر

ترکیب و اختلاط مواد اولیه در میکسر

اندازه و حجم میکسر نقش تعیین کننده ای در میزان تولید روزانه شما خواهد داشت. ظرفیت میکسر با مخزن نگهداری دستگاه آجر پازلی باید حتما تناسب مهندسی داشته باشد.

صحت عملکرد نکته‌ای مهم در انتخاب دستگاه آجر پازلی

ممکن است تمام نکات تهیه مواد اولیه را به خوبی و با تمام توان رعایت کرده باشید اما در پایان شیفت کاری تعداد بسیار کمی خروجی تولیدی شما باشد.

علت این موضوع مستقیما به کیفیت ساخت دستگاه آجر پازلی مرتبط است. موارد متعددی به ما گزارش شده که دستگاه های تولید شده توسط برخی سازندگان علی رقم تبلیغات قبلی، سرعت عمل و دقت عمل کافی ندارند. برای مثال برای تولید 3000 قطعه در روز، باید دستگاهی داشته باشید که بتواند در دقیقه 6 قطعه آجر تولید کنید؛ اما در عمل متوجه می‌شوید که سرعت حرکت فک‌های فشرده ساز بسیار کمتر از آن است که بتواند این مقدار را تولید کند. درواقع برای انتخاب دستگاه آجر پازلی؛ هوشمندانه عمل کنید.

مقاله پیشنهادی : اگر می‌خواهید تولیدی آجر پازلی خود را راه اندازی کنید این راهنما برای شماست

آجرپازلی باید سالم و بی نقص باشد تا مشتری آنرا بخرد

تصور کنید که خودتان خریدار آجرپازلی هستید. فروشنده به شما آجری ارائه کند که از لحاظ ابعاد همخوانی با هم نداشته باشند ، مخصوصا در مورد ارتفاع یکسان که متاسفانه مشاهده شده برخی از دستگاههای ساخته شده تونایی کنترل دقیق در تنظیم ارتفاع و ضخامت آجر را ندارند که این ایراد میتواند یک ایراد برقی و مرتبط با سنسورها یا دقت PLC داشته باشد و یا میتواند یک ضعف مکانیکی و ذاتی باشد. قبل از انتخاب دستگاه آجر پازلی بهمراه یک نفر کارشناس خبره به شرکت مورد نظر مراجعه کنید ، و سعی کنید دستگاهی که از قبل آماده هست را تماما تست کرده و همان دستگاه را بارگیری و خارج کنید .

تولید آجر سالم و بی نقص

*بازدید از کارخانه تولید کننده دستگاه آجر پازلی ، اطمینان از خط تولید استاندارد و تست کامل دستگاه یک نکته بسیار مهم است*

به تمام اتوماتیک بودن در انتخاب دستگاه آجر پازلی توجه کنید

ملاک از نامگذاری و انتخاب دستگاه آجر پازلی خودکار آن است که تمام فعالیت تولید آجر یا بلوک پازلی کاملا خودکار و بدون دخالت کارگر باشد. این نکته حتی در مورد خارج کردن آجر یا بلوک تولید شده نیز بسیار پر اهمیت است. اگر میخواهید پایداری تولید داشته باشید و نیز خطرات جانبی کارگران را کمتر کنید ، توصیه میکنیم حتما در انتخاب دستگاه آجر پازلی توجه داشته باشید؛ دستگاهی بخرید که برای خارج کردن آجر نیازی به اپراتور نباشد.

*دستگاه تمام اتوماتیک آجر پازلی دو قالب همزمان ساخت ماشین سازی مجرب آجر پازلی را بصورت خودکار خارج میکند*

سعی کنید تمام فرآیند تولید را با کمترین دخالت کارگر انجام دهید

ممکن است با انتخاب دستگاه آجر پازلی تمام اتوماتیک کمی هزینه راه اندازی خط تولید بالا برود. اما اگر تمام فرایند تولید از ورود خاک و سرند تا ترکیب و پرس و پس از آن تخلیه و بسته بندی همگی بصورت خودکار انجام شود ، آن وقت میتوانید خودتان را یک تولید کننده آجر پازلی موفق و ثروتمند ببینید!

تعداد نیرو کار

*کلید موفقیت در تولید آجر پازلی ، تیراژ تولید بالا با کمترین نیروی انسانی هست*

با جمع بندی تمام نکاتی که ذکر شد ، باید یک نکته را ضمیمه تصمیم گیری خود کنید
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

برای انتخاب دستگاه آجر پازلی مطمئن شوید که تولید کننده دستگاه آجر پازلی یا دستگاه بلوک پازلی سابقه تولیدات سایر ماشین آلات را داشته باشد و به اصطلاح ماشین ساز باشد. حتما از سابقه و اعتبار شرکت مورد نظر اطمینان حاصل کنید. مشاهده شده که برخی با سابقه کمتر از 5 سال و بدون تحصیلات آکادمیک مرتبط و بدون تجهیزات استاندارد یک تصویر کلی از آنچه باید را در ذهن پروریده و با رعایت حداقلی اصول ماشین سازی ، مبالغ کلانی را از مشتری دریافت کرده اند اما یک دستگاه غیر استاندارد تحویل داده اند

برای انتخاب دستگاه آجر پازلی از خدمات پس از فروش و تهیه قطعات یدکی مطمئن شوید. برخی سازندگان تمایلی به استفاده از قطعات رایج و استاندارد در بازار را ندارند و در مواقعی که مشتری نیاز به قطعات یدکی پیدا میکند با مشکل مواجه میشوند.
برخی دیگر از تولید کنندگان تمایلی به استفاده از قطعات با کیفیت ندارند و برای پایین آمدن هزینه تمام شده و سود بیشتر، قطعاتی با کیفیت پایین تر را انتخاب میکنند که این نکته ضرر مستقیم به خریدار وارد میکند.
پس از انتخاب دستگاه آجر پازلی، قبل از تحویل حتما بگذارید یک روز کامل و در حضور شما ، در کارخانه تولید کننده کار کند. فشار ثابت هیدرولیک ، تداوم کاری و دقت عمل نکات طلایی یک دستگاه بلوک پازلی هستند.

از فروشنده حتما قرارداد گارانتی جداگانه بخواهید!

خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر

به لحاظ حقوقی ، قرارداد گارانتی جداگانه اعتبار بیشتری نسبت به قید مدت زمان گارانتی در برگ فروش محصول را دارد.

یادتان باشد که هیچ کس انحصار تولید آجر پازلی را ندارد و این بازار در کل جهان یک مارکت باز و بلامعارض هست. ممکن است به شما بگویند که اگر از من خرید نکنی اجازه تولید آجرپازلی را نخواهی داشت. دروغ است! فریب نخورید

مطمئن شوید دستگاهی که تحویل میگیرید با آنچه در قرارداد توافق شده تطابق کامل داشته باشد. گزارش شده که در برخی موارد به اقتضا و بدون اطلاع به مشتری ، بعضی قطعات از نوع و برندهایی غیر از آنچه توافق شده تحویل شود. این میتواند در اصل قرارداد گارانتی ایراد حقوقی پیدا کنید و در شرایط لازم نتوانید به حق خود دست پیدا کنید

حواستان به هزینه ها در انتخاب دستگاه آجر پازلی باشد

متاسفانه باب شده است که اگر یک چیزی گرانتر هست ، پس بهتر هم هست! جهت انتخاب دستگاه آجر پازلی حتما با یک مشاور امین صحبت کنید و بهای منصفانه پرداخت کنید

موارد متعددی برای انتخاب دستگاه آجر پازلی وجود دارد که سر فصل تمام انتخاب ها وابستگی کاملی به تولید کننده آن دارد. امیدواریم این مقاله برای انتخاب دستگاه آجر پازلی شما مفید بوده باشد

اگر سوالی داشتید و یا ابهامی در مورد انتخاب دستگاه آجر پازلی مناسب برایتان وجود داشت ، حتما با ما در تماس باشید.

کامروان باشید

مقالات اخیر

آجر پازلی و طبیعت
جایگزین دیوار آجری
آجر عایق صدا
پخت آجر
12
0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *