قالب های آجر پازلی

4 قالب کاربردی

ابعاد و قالب های آجر پازلی

در این مقاله ابتدا به بررسی ابعاد آجر و بلوک پازلی می‌پردازیم، سپس پرکاربردترین قالب های آجر پازلی را که در ساخت و سازهای امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد را بررسی می‌کنیم.

آجر و بلوک پازلی که با نام‌های دیگری همچون آجر لگویی و CSEB در دنیا نیز شناخته می‌شود، یکی از مصالح بهینه ساختمان سازی است که امروزه در کشورهای مختلفی از جمله ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطلاع از ابعاد و کاربرد قالب های آجر پازلی به پیمانکارانی که از این محصول استفاده می‌کنند این امکان را می‌دهد، تا طرح ریزی بنا را به نحو احسن انجام دهند. از این رو ما در این مقاله قالب‌های ارائه شده در خط تولید آجر پازلی ماشین سازی مجرب را به همراه کاربردهای‌شان به شما معرفی می‌کنیم.
در ابتدا لازم به ذکر است که ابعاد آجر پازلی بسته به سفارش تولید کنندگان می‌تواند متغیر باشد و اندازه‌ی معرفی شده صرفا استاندارد کلی آن است.

مقاله پیشنهادی : با آجر پازلی آشنا شوید.

ابعاد آجر و بلوک پازلی

قالب های آجر پازلی

به طور کلی استانداردی که برای ابعاد آجر پازلی تعریف شده است حدود ( 25 * 12.5 * 8) سانتی متر می‌باشد. همانطور که گفتیم این ابعاد آجر پازلی استاندارد هستند و اگر شما تولید کننده هستید و می خواهید با ابعاد دیگری این محصول را در بازار عرضه کنید؛ می‌توانید در هنگام خرید؛ سفارش دهید که قالب را مطابق میل خودتان ابعاد دهند.
ابعاد بلوک پازلی نیز (30 *15 *10) سانتی متر تولید می‌شوند، که همانند آجر پازلی خاصیت تغییر ابعاد دارد.

مقاله پیشنهادی : آجر پازلی در چه وزن هایی تولید می شود؟

قالب ‌های آجر پازلی

قالب های آجر پازلی

خط تولید ارائه شده توسط شرکت ماشین سازی مجرب تا 30 قالب را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد، که در ادامه می‌خواهیم 4 تا از کاربردی ترین قالب‌های این دستگاه را به شما معرفی کنیم. در تصویر زیر 30 قالب ارائه شده را می‌توانید مشاهده کنید.

  • قالب‌های بلوک و آجر پازلی

    از پرفروش ترین قالب های این دستگاه قالب‌های شماره 1، 2 و 3 می‌باشند. این قالب‌ها در ساخت و سازهای ساختمانی، هر کدام در قسمت‌های مختلفی به کار برده می‌شوند.

    1. این قالب، قالب اصلی آجر و بلوک پازلی می‌باشد.
    2. قالب شماره 2، قالب تیغه‌ای می‌باشد، که در قسمت‌های بالایی و زیر تاسیسات و پنجره‌های ساختمان قرار می‌گیرد.
    3. این قالب در قسمت‌های گوشه‌ای و جاهایی که نمی‌توان از آجر کامل استفاده کرد، به کار برده می‌شود.

    قالب‌ های آجر پازلی

  • قالب‌های سنگفرش پازلی

    یکی از خاصیت‌های فوق العاده آجر پازلی این است که در سنگ‌فرش کردن محوطه نیز کاربرد دارد. چراکه این آجرها با خاصیت چفت شوندگی خود نمایی زیبایی به کف محوطه شما می‌بخشند. قالبی که در سنگ‌فرش محوطه بکار می‌رود, قالب شماره 24 است.

    قالب سنگفرش پازلی

مقالات اخیر

آجر پازلی و طبیعت
جایگزین دیوار آجری
آجر عایق صدا
پخت آجر
12
0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *