درآمد آجر پازلی

سود آجر پازلی

درآمد آجر پازلی

درآمد آجر پازلی و سود آن هم برای مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان قابل توجه می باشد. در این مقاله به بررسی جنبه اقتصادی تولید آجر پازلی یا مصرف آن در ساخت و ساز ساختمان می‌پردازیم.

آجر به عنوان مصالح ساختمانی در هر قاره و عصری مورد استفاده قرار گرفته است. شغل‌های زیادی برای کار به خرید این مصالح نیاز دارند، بنابراین بسیار مهم است که درآمد حاصله از آنرا بدانید. این مقاله به بررسی و استدلال مزایای اقتصادی استفاده از آجر پازلی و درآمد آجر پازلی به عنوان مصالح ساختمانی می‌پردازد و تکنیک‌های ساخت و ساز مرتبط برای تأمین مسکن شهری در کشورهای در حال توسعه را تشریح می‌کند.

درآمد و سود آجر پازلی

نیاز فوری جامعه به مصالح ساختمانی پایدار و مقرون به صرفه

اکثر شهر و شهرک‌های کشورهای در حال توسعه با هجوم گسترده جمعیت از مناطق روستایی مواجه هستند. شمار بسیاری از جمعیت روستایی به امید یافتن شغل و درآمد بالاتر برای بقای خود به مناطق شهری مهاجرت می‌کنند. این هجوم زیاد تقاضای زیادی برای مسکن و زیر ساخت‌های شهری ایجاد می‌کند که اکثریت مهاجران توانایی پرداخت آنرا ندارند.
علاوه بر این، استفاده ناکافی از مصالح ساختمانی سنتی پرهزینه و تکنیک‌های ساخت، در ساخت و سازهای مسکونی منجر به افزایش هزینه مسکن برای اکثریت مردم شده است. بنابراین نیاز فوری به ارزیابی مصالح و تکنیک های ساختمانی جایگزین که هم مقرون به صرفه و هم پایدار باشند وجود دارد. باتوجه به معضلات ذکر شده ساخت و ساز با آجر پازلی راهکاری موثر برای طرفین پروژه است که در ادامه به بررسی این محصول می‌پردازیم.

سود آجر پازلی برای مصرف کنندگان

درآمد آجر پازلی و سود آن

آجر پازلی یک مصالح ساختمانی جایگزین است که به طور قابل توجهی ارزان‌تر از آجر و بتن معمولی است و از نظر زیست محیطی نیز پایدارتر است.
خاک پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه بوده است. زیرا ارزان است و به وفور در دسترس. همچنین به‌راحتی به عناصر ساختمانی تبدیل می‌شود.
با توجه به افزایش هزینه‌های مصرف انرژی ناشی از تولید مصالح ساختمانی مدرن در سال 1981 مهندسین بیان کردند که استفاده مناسب ساخت و ساز از خاک باعث ایجاد ساختمان‌های مقرون بصرفه و بهتر می‌شود. در نتیجه از سود آجر پازلی (CSEB) که با کاهش هزینه مالی و انرژی همراه است برای ساخت مسکن استفاده می‌شود و با توجه به هزینه مناسب تولید علاوه بر مقرون بصرفه بودن محصول برای مصرف کنندگان، درآمد آجر پازلی برای تولیدکنندگان نیز بسیار سودبخش است.

سود ساخت و ساز با آجر پازلی

سود ساخت و ساز با آجر پازلی

آجر سازی می‌تواند بر اساس «خودیاری» انجام شود ، که به موجب آن هزینه‌های نیروی کار حذف می‌شوند و همانطور که می‌دانید خاک هم اغلب بدون هزینه در دسترس است. استفاده از آجر پازلی در ساخت و ساز مقرون بصرفه بوده و در هزینه‌های ساخت و ساز صرفه‌جویی می‌شود.

درواقع هزینه هر متر مربع، ساخت و ساز با آجر پازلی در مقایسه با آجر و بلوک ساختمانی معمولی، تقریباً 40 درصد کاهش می یابد. کاهش هزینه بلوک ها تقریبا 70 درصد و ورق های سقف 48 درصد است.

طبق گفته مهندسان، ساخت مسکن با استفاده از مصالح معمولی (آجر، بتن) برای اکثریت در مناطق شهری بسیار گران است، جایی که حمل و نقل تقریباً 40 درصد از کل هزینه مواد را تشکیل می دهد. از طرفی برای ساخت و ساز با آجر معمولی در هر متر مربع دیوارکشی باید تعداد بیشتری آجر استفاده شود، ملات بیشتری مورد نیاز است و زمان بیشتری برای چیدن آجرها می‌طلبد.

مقایسه سود آجر پازلی با سایر آجر ها

مقاسه سود آجر پازلی

موسسه Auroville در هند براساس تحقیقاتی که انجام داده اعلام کرده است یک متر مکعب آجر لگویی CSEB تقریبا 23.6 درصد ارزانتر از یک متر مکعب آجر معمولی است. اما در این رویکرد انرژی نیز باید در نظر گرفته شود:

برخی مطالعات نشان داده‌اند ساخت یک متر مربع بنایی با آجر سبز CSEB پنج برابر آجر کمتری از یک متر مربع آجر معمولی و 15 برابر انرژی کمتری در مقایسه با آجر معمولی مصرف می شود. آجر پازلی عموماً ارزان ‌تر از آجرهای معمولی است و این از مکانی به مکان دیگر و به ویژه با توجه به هزینه سیمان متفاوت است.

درآمد آجر پازلی برای تولیدکنندگان

درآمد آجر پازلی (CSEB) با توجه به هزینه های تولید محصول از کشوری به کشور دیگر و حتی از یک منطقه به منطقه دیگر در همان کشور بسیار متفاوت خواهد بود. البته درآمد آجر پازلی برای تولیدکنندگانی که با دستگاه آجر پازلی این محصول را می سازند ، ماهانه مبلغ قابل توجهی می باشد. خصوصاً برای تولیدکنندگان دارای معادن که از مواد اولیه آجر پازلی همچون ضایعات و پسماندهای سربار هستند.

مقاله پیشنهادی : چگونه یک طرح توجیهی تولیدی آجر پازلی بنویسیم؟

4 دلیل متغیر بودن درآمد آجر پازلی

درآمد اجر پازلی

1. در دسترس بودن خاک
2. مناسب بودن خاک برای تثبیت و در نتیجه نوع، کیفیت و کمیت تثبیت کننده مورد نیاز (در صورتی که خاک دارای انقباض خطی بیش از حد بالایی باشد، ممکن است خرید ماسه نیز ضروری باشد.)
3. قیمت فعلی مواد، به ویژه تثبیت کننده‌ها
4. هزینه‌های فعلی نیروی کار و بهره‌وری نیروی کار

درآمد آجر پازلی و هزینه های ناشی از تولید آن با توجه به محل و شرایط تولید ذکر شده کاهش می‌یابد. ولی معمولاً درصد هزینه‌ها به شکل زیر است:

  • نیروی کار: 20 تا 25 درصد
  • خاک و ماسه: 20 تا 25 درصد
  • سیمان: 40 تا 60 درصد
  • تجهیزات: 3 تا 5 درصد

پایداری اقتصادی با آجر پازلی

پایداری اقتصادی را می‌توان به بهترین نحو توسط سیستم‌های تولید غیر متمرکز مبتنی بر استفاده از منابع محلی و چرخه‌های فرآیند ساده ایجاد و حفظ کرد. این کاهش هزینه ناشی از سادگی فرآیند و وابستگی به منابع محلی است. وابستگی به منابع محلی فاصله کارخانه‌های تولیدی را تا محل ساخت و ساز حد زیادی کاهش داده و در نتیجه بسیاری از هزینه های حمل و نقل را حذف می‌کند. سادگی فرآیند با حذف نیاز به تجهیزات گران قیمت و مصرف اضافی سایر نهادها (کار، مواد خام و سوخت) هزینه ها را کاهش می دهد. از سوی دیگر فناوری‌های پیچیده، فاصله و تقاضا برای تجهیزات گران قیمت و ورودی‌های اضافی را افزایش می‌دهند و در نتیجه هزینه‌های کلی بالاتری را به همراه دارند.

به عنوان مثال، سیمان که یک عنصر کلیدی در آجر و دیوارچینی است، دارای فرآیند تولید پیچیده می‌باشد. از این رو یک مصالح ساختمانی گران قیمت به‌شمار می‌آید و از طرفی نرخ تولید سیمان نمی‌تواند پاسخگوی تقاضا باشد. بنابراین، بدیهی است که فناوری ساخت و ساز CSEB یک راه حل مقرون به صرفه برای مسکن شهری کم هزینه به حساب می آید. با توجه به سود آجر پازلی در ساخت و ساز برای مصرف کننده و درآمد آجر پازلی برای تولیدکنندگان آن؛ این محصول را در بسیاری از کشورهای در حال توسعه با ارزش کرده است.

با توجه به اینکه ساخت خانه با آجر پازلی و بلوک پازلی بسیار مقرون به صرفه است و بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد، راه اندازی خط تولید دستگاه آجر پازلی بسیار سود آور بوده و شما با تولید آجر و بلوک پازلی می توانید کسب درآمد کنید.

کاربران عزیز درصورتیکه هرگونه سوال در رابطه با درآمد آجر پازلی و سود آجر پازلی دارید؛ میتوانید فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.

مقالات اخیر

آجر پازلی و طبیعت
جایگزین دیوار آجری
آجر عایق صدا
پخت آجر
12
0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *