مدیریت پسماند معادن با تولید آجر پازلی

نرخ سود بالا + بدون کوره پخت

مدیریت پسماند معادن

مدیریت پسماند معادن شن و ماسه برای تولید آجر و بلوک های پازلی با نرخ سود بالای تضمینی، موضوع مدنظر ما در محتوای این مقاله می باشد که علاوه بر حفظ محیط زیست، صاحبان معادن را ثروتمندتر می کند.

با افزایش حجم پسماند کارخانه ها که به مشکلی زیست محیطی و اقتصادی در سطح جهانی تبدیل شده، شاید شما هم به‌دنبال راهکاری جهت رفع مسئله و مدیریت پسماند معادن باشید.
در ادامه مقاله با ارائه راهکاری بهینه جهت مدیریت پسماند معادن، علاوه بر رفع مسئله؛ سودآوری این کسب و کار را هم تضمین میکنیم.

سازماندهی پسماند معادن

پسماند معادن و اثرات مخرب آن در جهان

‌‌‌پسماند و دور‌ریزهای معدنی باطله، درواقع مواد به جای‌مانده در مراحل تفکیک بخش‌های ارزشمند از بخش‌های غیر‌ارزشمند خروجی یک معدن هستند؛ که به نوعی سربار محسوب می‌شوند. این ضایعات معدنی طی استخراج معادن و فعالیت‌های بخش تولید و ساخت مواد معدنی بوجود می‌آیند. این یکی از مشکلات مهم زیست محیطی بخش صنعت و معدن در مقیاس جهانی است که به دلیل عدم معرفی آن ها و عدم تعیین استاندارد های لازم در مورد نحوه ی دفن و بی‌خطر نمودن آن یا روش مدیریت پسماند معادن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
عدم مدیریت صحیح این پسماندها به‌صورت کلی بر روی شاخص‌های محیطی و زیست بومی سازه رودخانه ها هم اثرات منفی دارد. البته مشکلاتی مانند شن چاله ها، انباشت زباله و همینطور گرد وغبار ناشی از برداشت ها را هم داریم.
بهره‌برداری از معادن به‌عنوان یک ثروت ملی، برای تهیه مصالح و رفع نیازهای بشر ضروری است. اما بهره‌برداری با رعایت اصول و ضوبط زیست محیطی باید صورت بگیرد. به‌همین خاطر نیاز است که ضایعات طی گام های مختلف روند کاری شناخته‌شده و رفتارشان حین انتقال آلوده‌کننده‌ها بررسی و سپس مدیریت پسماند معادن و مکان های آلوده به خوبی انجام شود.

سودآوری معادن با دستگاه تولید آجر

پسماند معادن شن و ماسه، سنگ، کربنات،… و حتی در آینده ای نزدیک پسماند و خاک حاصل از تخریب انواع ساختمان و سازه‌های بشر که به نوعی سربار محسوب می شوند باید مدیریت شوند. البته با ارائه راهکارهایی مفیدی همچون دستگاه آجر پازلی، میتوان در جهت رفع این مسائل گامی موثر برداشت.

سودآوری پسماند معادن

باتوجه به معضلات بیان‌شده، با روش‌های نوینی همچون تولید آجربا دستگاه آجر پازلی می‌توان در جهت مدیریت پسماند معادن و حفظ محیط‌زیست، قدمی مثبت برداشت.

راهکار آسان و سودآور + خلاصی از پسماند سربار و بی ارزش !!!

همانطور که مطلع هستید تولید و ساخت آجر به شکل سنتی آن یعنی پخت مواد‌اولیه توسط انواع کوره‌ها، به‌همراه سوخت مصرفی بالا توجیه اقتصادی ندارند. علاوه بر آن موجب آلودگی هوا که در تعارض با حفاظت محیط زیست و توسعه پایدار است.
خوشبختانه این شیوه تولید آجر با پیشرفت تکنولوژی به تدریج در حال حذف شدن است. این حرفه‌ی هنری تولید انواع آجر، خصوصاً تولید آجرهای پازلی که مزایای بسیاری نسبت به سایر آجر ها دارد؛ توسط دستگاه آجر پازلی به آسانی قابل انجام است. در حقیقت شما از این طریق میتوانید مدیریت پسماند معادن را بدرستی به انجام رسانید. (درباره کاربرد و مزایای آجر پازلی بخوانید.)

مدیریت پسماند معادن شن و ماسه

در این فرآیند، دستگاه آجر پازلی با استفاده از پرس نمودن مواد اولیه در زمان کم، آجر و بلوک‌های پازلی با کیفیت را بدون کوره پخت و ایجاد آلودگی، تولید می کنند. در واقع این روش نیاز به سوخت و دمای بالا ندارد و در زمانی کوتاه به آسانی در دمای محیط به شما فرصت تولید آجر و مدیریت پسماند معادن را با سودی قابل توجه می‌دهد.

مقاله پیشنهادی : چگونه یک طرح توجیهی برای تولید آجر پازلی بنویسیم؟

پسماند معادن 70 درصد مواد اولیه آجر سبز

آجر های سبز برای تولید از نظر انتخاب مصالح محدودیتی ندارد. البته با توجه به آزمون هایی که حین تولید با مصالح آجر صورت گرفته است، بهترین نوع خاک همان پسماند معادن شن و ماسه می باشد. از آنجایی که 70 درصد مواد اولیه آجر را همین ضایعات تشکیل می‌دهند و درحقیقت هر چه جنس مصالح آجر نرمتر باشد، کیفیت محصول تولید شده نیز بیشتر خواهد بود.

شما با ترکیب مواد اولیه خاک، سیمان، و سپس سرند و غربالگری آن جهت جلوگیری از ورود سنگ‌هایی با بیش از 2 میلیمتر، و ترکیب مواد اولیه در میکسر میتوانید این مصالح آجر را در قالب دلخواه توسط دستگاه آجر پازلی پرس کنید.

مدیریت پسماند معادن مواد اولیه آجر

آزمون و استانداردهای آجر لگویی

طی انجام این تکنیک در سطح جهانی و ایران، آزمون های مختلفی صورت گرفته است که هریک بیانگر نکاتی مثبت از این محصول است. آجر و بلوک های پازلی علاوه بر استاندارد جهانی ASTM-D1633، دارای استاندارد تشویقی ایران می باشد و البته مبحث 8 مقررات ملی ساختمان را هم پاس کرده است.

تست مقاومت فشاری آن در آزمایشگاه رسمی بیانگر مقاومت فشاری 7.6 تن و تنش 30 مگاپاسکال  می باشد و همچنین تست حریق آن نشان دهنده عایق دما بودن محصول است. همچنین به دلیل وجود دو سوراخ بین آجر، تاحدودی عایق صوت نیز می باشد.

مقاله پیشنهادی : در این برگه می توانید تمامی استانداردهای آجر پازلی را بخوانید.

کاربرد آجر سبز

آجر های قفل شونده با نمای زیبا، مقاومت بالا و سهولت اجرای کار بصورت وسیع در صنعت ساخت و ساز کاربرد دارند؛ بطور مثال از کاربرد آجر پازلی میتوان به استفاده آن در ساخت ویلا، محوطه، سوله و دیوار باغ، ستون و حمال، استخر، باربیکیو، آلاچیق، کارگاه،… اشاره نمود.

تاثیر آجر پازلی بر محیط زیست

ناگفته نماند که این تکنیک تولید آجر پازلی توسط دستگاه ساده در سال 1952 توسط شخصی به نام رائول رامیرز در دانشگاه بوگاتا کشور کلمبیا اختراع شد.

دستگاه تولید آجر پازلی

دستگاه های تولید آجر پازلی با کیفیت بالا در ظرفیت و قالب های متنوع، باتوجه به نیاز مشتری تولید و به نقاط مختلف عرضه می شوند که در بخش بعدی به اختصار توضیحاتی در رابطه با هریک را ارائه خواهیم داد.

  1. دستگاه تمام اتوماتیک آجر پازلی دو قالب با داشتن دو قالب همزمان قابلیت تولید 900 قطعه در ساعت یعنی 7200 قطعه در یک شیفت 8 ساعته را دارد. علاوه بر آن برای خروج آجر یا بلوک های تولیدی نیازی به دخالت نیروی انسانی ندارد. درواقع صاحبان معادن می‌توانند با داشتن این دستگاه آجر پازلی خودکار دو قالبه، به‌راحتی و بدون هزینه تهیه مواد اولیه و حمل و نقل آن، با مدیریت پسماند معادن خود سودآوری کنند. این دستگاه بعلت سرعت عمل بالا در تولید آجرهای پازلی و در نتیجه نرخ سود بیشتر، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
  2. دستگاه تمام اتوماتیک آجر پازلی تک قالب مدل دیگر می باشد، که قابلیت تولید 2000 قطعه در یک شیفت کاری 8 ساعته را دارد. البته برای راه اندازی خط تولید آجر های پازلی با این نمونه دستگاه، نیاز به خرید نوار نقاله و یک میکسر هم دارید.

دستگاه آجر پازلی

سخن آخر

معدنکاری در بیشتر جوامع بعنوان یکی از معیارهای زیربنایی اقتصاد کشور مورد توجه است، اما با بی توجهی به اثرات محیط زیستی و عواقب منفی آن باید در آینده چند برابر ارزش عواید آنها صرف پاکسازی و بهبود محیط شود. در ایران هم معادن روباز زیادی از جمله معادن شن و ماسه استخراج می شوند که عدم مدیریت پسماند معادن حاصله اثرات زیست محیطی زیادی به دنبال دارد.

رفته رفته در آینده ای نزدیک شاهد فراگیرشدن آجر های پازلی دوستدار محیط زیست درسراسر کشور خواهیم بود. در حقیقت سرمایه گذاری برای خرید دستگاه آجر پازلی موجب تضمین کسب درآمدی با سود بالا خواهد بود. این به شما امکانی می دهد تا به‌راحتی با مدیریت پسماند معادن از مواد اولیه ی سربار به سود برسید.

میتوانید نظرات و سوالات مرتبط با محصول ما و چگونگی مدیریت پسماند معادن  را در بخش نظرات مقاله درج کنید. در اولین فرصت، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

مقالات اخیر

آجر پازلی و طبیعت
جایگزین دیوار آجری
آجر عایق صدا
پخت آجر
12
0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *