کاهش هزینه ساختمان سازی

چگونه هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه ساختمان سازی

هدف از نگارش این مقاله بررسی روش‌هایی بود که باعث کاهش هزینه ساختمان سازی می‌شود. در این پست تلاش کردیم تا راهکارهایی را ارائه دهیم، که علاوه بر کاهش هزینه‌های ساخت و ساز کیفیت سازه‌تان نیز حفظ شود.

قبل از شروع هر کاری، اولین چیزی که ذهن هر کسی را به خود درگیر می‌کند، هزینه‌ها و راه‌های کاهش آن است. ساخت و ساز نیز از صنایع پر هزینه است، که برای شروع آن به سرمایه بالایی نیاز است. اما ما در این مقاله با معرفی و بررسی راهکارهای کاهش هزینه ساختمان سازی ضمن حفظ کیفیت آن، با شما همراه خواهیم بود.

روش‌های کاهش هزینه ساختمان سازی

در ادامه روش‌های مقرون به صرفه‌ای را معرفی می‌کنیم که در حفظ سرمایه شما در ساختمان سازی بسیار مفید واقع خواهد شد.

مقاله پیشنهادی : انتخاب بهترین آجر برای ساختمان سازی

کاهش هزینه ساخت و ساز
  • پیش خرید مصالح مورد نیاز

    برخی از سازندگان ترجیح میدهند مصالح را ذره ذره و بسته به نیاز خریداری کنند و پول خود را در بانک پس انداز کنند. اما بانک سود سرمایه را ماهیانه با درصد کمی پرداخت می‌کند. این در صورتی است، که قیمت مصالح ممکن است در طی این مدت افزایش زیادی داشته باشد. بنابراین کار عاقلانه این است که مصالح را حتی قبل از شروع ساخت و ساز پیش خرید کنید، تا ارزش سرمایه‌تان حفظ شود و مجبور نشوید، مصالح را با افزایش قیمت بخرید.

    کاهش هزینه ساختمان سازی با پیش خرید

  • شراکت در ساخت

    اگر سرمایه کافی برای ساخت خانه مورد نظرتان را ندارید، می‌توانید با یک فرد قابل اطمینان شریک شوید. اگر هدف‌تان از ساخت و ساز سرمایه گذاری و کسب سود است؛ پس از فروش ملک، باید سود را به نسبت سرمایه‌های اولیه‌تان با هم تقسیم کنید. اما در صورتی که قصدتان از ساخت و ساز، سکونت در ملک است می‌توانید با توافق یا پرداخت اجاره اینکار را انجام دهید.
    شاید در نگاه اول این روش کاهش هزینه ساختمان سازی ایده خوبی به نظر نرسد، اما اگر در انتخاب شرکای قابل اعتماد به دقت عمل کنید، برای سرمایه گذاری در صنعت ساخت و ساز می‌تواند شروع خوبی باشد.

    مشارکت در ساخت

  • استفاده از خانه‌های پیش ساخته

    یکی از بهترین روش‌های کاهش‌ هزینه ساختمان سازی، خرید خانه‌های پیش ساخته است. دلیل ارزان بون این روش به نسبت دیگر روش‌ها کاهش مصرف فولاد، افزایش سرعت ساخت و ساز، کاهش تعداد کارگر ماهر و در نتیجه کاهش حقوق پرداختی به کارگرها است.
    ساختمان‌های پیش ساخته به سازه‌هایی گفته می‌شود که تمامی اجزای آن در کارخانه آماده شده و در محل مورد نظر تعبیه می‌شود. المان‌های اصلی این ساختمان‌ها اسکلت آماده، دیوارهای آماده و اجزای از پیش ساخته شده هستند، که در محل مورد نظر یه یکدیگر متصل شده و سازه را تشکیل می‌دهد. از مزایای این نوع سازه‌ها می‌توان به نصب راحت، حمل و نقل آسان، مقاومت درر برابر زلزله و آتش سوزی، افزایش طول عمر مفید سازه و… اشاره کرد.

    کاهش هزینه ساختمان سازی با خانه آماده

  • کاهش هزینه ساختمان سازی با مصالح ارزان

    می‌توانید برای اینکه هزینه‌های ساخت و سازتان را کاهش دهید، از مصالح با قیمت پایین اما با کیفیت بالا استفاده کنید. البته باید مراقب باشید که کیفیت را قربانی کمیت نکنید. برخی از مصالح هستند که به دلایل مختلفی همچون کالیبره نبودن، ابعاد آن یا جدید بودن سازندگان زیاد به سراغ آنها نمی‌روند. این فرصتی را برای شما پدید می‌آورد تا بتوانید این مصالح را با قیمت پایین و در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه نمایید. (با ارزانترین مصالح دیوار کشی در این مقاله آشنا شوید.)
    یکی از این مصالح آجر پازلی است، که به تازگی راه خود را در بازار ایران باز کرده است. این نوع آجر کیفیت بسیار بالایی دارد و سالهاست که در کشورهای آمریکایی برای ساخت ویلا و خانه کاربرد داررد. البته در ایران در این اواخر نیز آگاهی نسبت به این محصول بیشتر شده و به سرعت در حال محبوب شدن در میان پیمان کاران می‌باشد، به طوری که سازمان مسکن ملی ایران برای طرح مسکن ملی استفاده از این محصول را در دستر کار خود قرار داده است. آجر و بلوک پازلی به دلیل تک ردیفه بودن چیدمان دیوار با آن، عدم نیاز به مصالح، کاهش تعداد کارگر و حقوق پرداختی، باعث کاهش هزینه ساختمان سازی می‌شود.

    کاهش هزینه ساختمان سازی با آجر پازلی

  • خرید از توزیع کنندگان اصلی

    اگر به دنبال کاهش هزینه‌های ساختمان سازی هستید، خرید از واسطه‌ها اصولا کار اشتباهی هست. برای خرید مصالح ساختمان سازی به سراغ توزیع کنندگان اصلی در نزدیکی محل ساخت و ساز خود بروید و از آنها خرید کنید.

  • مدیریت صحیح پروژه

    برای موفقیت در هر کار و صنعتی، یکی از شروط مدیریت صحیح پروژه پیشرو است. اگر ضعف در مدیریت و برنامه ریزی بودجه وجود داشته باشد، هزینه‌های ساخت و ساز به شدت افزایش پیدا می‌کند. برای مدیریت پروژه دو راه دارید که یا خود مدیریت را بر عهده بگیرید یا یک مدیر پروژه‌ای حرفه‌ای و ماهر استخدام کنید. اگر خودتان تجربه و مهارت کافی دارید، که مشکلی برای‌تان پیش نمی‌آید. اما اگر حرفه‌ای نیستید، در صورتی که پروژه کوچک و ساده است استخدام مدیر ممکن است نه تنها باعث کاهش هزینه‌ های ساخت و ساز نشود بلکه هزینه‌ای اضافی به شما تحمیل کند. اما اگر پروژه بزرگ است، توصیه می‌شود یک مدیرحرفه‌ای برای پیشبرد پروژه خود استخدام نمایید.

    مدیریت پروژه ساختمانی

  • برآورد هزینه مصالح

    دیگر راهکار کاهش هزینه ساختمان سازی این است که میزان دقیق نیاز به مصالح و هزینه‌های آنرا برآورد کنید. برای اینکار بی شک به مشورت با یک مهندس سازه با تجربه نیاز پیدا می‌کنید. با متره دقیق و اصولی می‌توانید از میزان نیازتان به مصالحی همچون فولاد آگاه شوید و هزینه‌ای اضافی بابت مصالحی که به آن نیاز ندارید نپردازید.

  • استفاده از مصالح بازیافتی

    پس از تخریب ساختمان‌ها برخی از مصالح آنها مانند پنجره‌ها و آهن قابل استفاده در دیگر ساختمان‌ها می‌باشد. البته باید مراقب باشید که این مصالح از کیفیت کافی برای ساخت و ساز برخوردار باشد. مصالح بازیافتی را می‌توانید به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه بسیار کم از صاحب ملک تخریب شده، بگیرید.

    مصالح بازیافتی ساختمان

مقالات اخیر

آجر پازلی
آجر پازلی
آجر پازلی و آینده
تاریخچه آجر
ساخت و ساز بصرفه
آجر پازلی و طبیعت
12

0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *